torsdag, augusti 19, 2010

Hösten är här...

Sonen började i skolan idag, och det var första gången sen han började på språkförskolan, som han inte åkte taxi...nu är det buss som gäller...men jag skjutsade honom på morgonen...
På eftermiddagen blev det dock sms-biljett och bussen hem, vilket naturligtvis gick galant (pappa var mest nervös naturligtvis). Idag hämtade frun busskortet hos kommunen så imorgon blir det buss...och det beror inte bara på att jag parkerat bilen på jobbet :)

Dottern fick börja fritids då vi inte vill att hon ska vara ensam hemma hela dagen. Dottern var dock snabb med att ringa jobbet och hävda för mig att mamma sagt att hon fick gå hem efter lunch...och det gick jag på...men det är tydligen roligare att sitta ensam o spela tv-spel än att leka med kompisar...

...och skälet till att jag lämnade bilen på jobbet då...
En öl eller två, samt en halv räkmacka på Backstugan. Och det kan jag rekommendera, en halv räkmacka för dryga hundringen, och man går mätt därifrån. Skulle gärna sett en hel räkmacka, men tror inte jag skulle fått i mig den...eller jo, det hade nog gått :)
Sen en snabb promenad ner till Råsunda...

...där AIK mötte Levski Sofia från Bulgarien i kvalet till Europa league.
AIK spelade stundtals riktigt bra, lite bättre än man sett tidigare i år i allsvenskan, men har som vanligt helt omöjligt att göra mål. Ett par riktigt goda chanser bjöds det på, men 0-0 slutade det.
Det känns inte helt omöjligt att AIK skulle klara av returen...om det då inte var för det där med att göra mål...motståndet höll väl ungefärlig allsvensk klass. På hemmaplan vet man ju dock inte...

/Bogie

Inga kommentarer: