tisdag, augusti 31, 2010

Vem fan vill åka kollektivt...?!


Frun behövde bilen idag, så jag var utelämnade till andra förare och transportmedel...något jag vanligtvis inte brukar tycka så illa om. Det kan rent av vara avkopplande...men inte så i morse...

Gick hemifrån 06:55, för att komma med bussen till Kista C som skulle gå 07:02, och därifrån byta till buss mot Rissne...Den resan tar visserligen lite längre tid, men det är ett byte mindre och man slipper åka pendeltåg i trängseln.
07:02 passerade, vid 07:10 kom en helt annan buss och chauffören förklarade att det var en hel del inställda bussturer i Väsby, bla min buss då, vilket frun även kunde se på sl.se, men jag fick ingen sådan info via min iphone-app...
Nåväl, mitt andra alternativ, den med buss-pendel-buss, brukar också komma strax efter sju, men den turen var nog också inställd. 07:15 på ett ungefär kom den bussen, och sen kändes det lite som maskning på vägen här och där...och en hållplats från pendeltågsstationen såg jag hur pendeln åkte in mot stan...
Nu är det tack o lov tätt mellan tågen, så rätt snart satt jag på nästa pendel...
Pendeln funkade faktiskt fint, kan tom vara så att den var i tid, och passade nästa buss rätt bra i Ulriksdal. Bussen från Ulriksdal kom dock inte längre än till rödljusen där Bagartorpsringen går ut på E18. När chauffören stannade för rött ljus, öppnade han samtliga dörrar o klev ur...gick runt bussen och plockade loss en framskärm eller nåt åt det hållet...det blev grönt under tiden han sen försökte baxa in den i bussen. Först försökte han ställa den bakom förarstolen, men det slutade med att han bar bak den till platsen för barnvagnar...sen kunde vi åka vidare...
...och jag hann i tid, 20 minuter tidig till jobbet och först i gruppen...gillar att ha marginalerna på min sida :)
Men det var ju inte utan att man saknade sin lilla bil, även om det bjöds på vackert väder på vägen...

/Bogie, som hoppas sonen kom iväg med sin buss som han skulle...

Inga kommentarer: