tisdag, augusti 24, 2010

Efter regn...

Igår, måndag var en riktig skitdag, där precis ingenting gick som det skulle...
Dagen började väl iofs bra med skolstarten för dotten och så där, och första halvan av jobbdagen var helt ok också. Sen kom det där totala skitjobbet som bara dyker upp en gång i kvartalet och förstörde det mesta...ingen fikarast, och ändå inte färdig när dagen var slut...lyckades dessutom att få ont i armen av det enormt enformiga arbetet...men i morse var det avklarat iaf, och nu är det låååångt till nästa gång.
Efter att ha hämtat upp frun och sen tagit en tripp till Sibas rea, där vi hittade en av 4-5 saker vi tänkte titta på, och tv-spelen på jätterean var sen länge slut. Dessutom missade kassören våra 10% rabatt...
Väl hemma gick barnen på speed, och snackade totalt sönder den film vi tittade på till middagen. Det gick så långt att jag gick in till datorrummet för att surfa mig lugn...hann med 2 uppdateringar på aftonbladets direktrapportering från matchen ösk-AIK innan internet gick ner...
Fick starta om modemet, men ändå tog det tid innan det kom igång...sen följde jag matchen, och precis som man trodde den var slut så satte Örebro matchens enda mål...fan!
Enda trösten var det på Spotify nysläppta Accept-albumet "Blood of the Nations".

Vilken visade sig vara riktigt bra, trots att det inte är Udo som gapar längre...

Sen sov väl både jag och frun lite halvtaskigt...och hann önska varandra en god bröllopsdag innan vi somnade...

Så idag då, den 24/8, har vi varit gifta i 14 härliga år!

Visserligen en bild från Rockweekend -08, men den känns tämligen aktuell i år också.
Grattis på bröllopsdagen frugan!

Med gårdagens skit i åtanke var jag tämligen säker på att bli utan biljetter till Roger Waters "the Wall" konsert...

...men trots att jag köpte först i den tredje förköpskön, Livenation-reggad, efter reggade på Roger Waters hemsida och tom efter folk som har SEB:s internetkontor (missat den infon)...så fick jag en plåt på 31 raden på parkett...så nu vet jag vad jag gör den 4 maj 2011...
Ska bli grymt ballt att se en av världens bästa skivor framföras live, och det med en rejäl show, om än mycket datoranimerat av vad jag förstått...men muren ska allt resas och sprängas i Globen, mumma!

Så tisdagen känns lite bättre, om det inte varit för att frun åkt hem från jobbet då hon mådde pyrt, och att kanske bröllopsdagsmiddagen med kräftor lockar henne så där värst nu...krya på dej frugan!

/Bogie

1 kommentar:

Ploogen sa...

..och jag vet vad jag ska göra den 5:e maj 2011, det är misstänkt likt din aktivitet den 4:e:)