söndag, augusti 15, 2010

Fredagen den 13:de och lördagen den 14:de...

...freedagen visade sig vara mer turlig än vad skrocken skvallrar om...
Plötsligt hade jag min nya iPhone 4 i handen...

...och visst är den, för att vara en mobil, rätt snygg. Tror dock att den tidigare modellens design imponerade mer på mig. Skärmen är dock större, utan att telefonen i sig är större, endast tunnare...skärmen är dessutom väldigt klar och skarp.
Annars är det väl inte mycket som skiljer vid ett första ögonkast, man kan telefonen från början...men jisses så mycket snabbare den svarar, så mycket bättre skärpa det blir på bilderna...och snart ska jag väl prova att filma med den också...och multitasking har jag ju bara nosat på.
Den lilla premien Telia Navigator funkade dessutom utomordentligt på lördagens lilla utflykt...

Fast innan dess så avslutade vi fredagen med augustins verkliga klo...

...dessa viltfångade turkiska Pandalus-kräftor var riktigt goda.

På lördag förmiddag gick det mesta ut på att förbereda oss för lördagseftermiddagens bröllopsfest...

Det var kompisarna Matte o Carro som gifte sig i Stadshuset och sen ordnade en härlig trädgårdsfest hemma på tomten. God mat och dryck, trevligt sällskap och kanske aningens för fint väder...tokvarmt helt enkelt.
Passar återigen på att tillönska bröllopsparet all lycka och välgång!
...och tacka för en trevlig fest.

...sen vann visst AIK hemma mot Gais under tiden också, 1-0 på straff av Kenny Pavey, det är inte dumt det heller...

Söndagen har mest segats bort, lite handling, lite gräsklippning...o en massa segande...kanske blev det ett glas rosé för mycket i lördags :)

/Bogie

1 kommentar:

magda sa...

HELT galet!!! Jag promenerade förbi Stadshuset igår eftermiddag och fick en skymt genom porten av en brud klädd i svart! Jag har ju bara sett Carro som hastigast en gång för ett bra tag sedan... hade jag bara stannat till en liten halvminut hade jag ju troligen sett även Matte och kunna gratta first-hand...

Världen är liten ibland!