fredag, augusti 20, 2010

Bogie läser gratistidningarna...

Åkte kommunalt med sonen i morse, inte för att han behövde ledsagning, utan mest för att jag som sagt hade bilen kvar på jobbet...
Åker man buss o tåg har man ju fördelen av att kunna läsa, eller iaf ögna igenom gratistidningarna som erbjuds...

...och en del saker reagerar man ju på...

De sk AIK-fansen som kastar sten på Levskis spelarbuss...
AIK har redan gått ut och fördömt tilltaget, och lovat att försöka göra vad de kan för att straffa och stävja dylika tilltag. Utöver det rent idiotiska i att kasta sten så lär det ju bli dryga böter för Gnaget, något vi ju verkligen behöver. Bedrövligt.

...o så till dom mer lätta observationerna...
City rapporterar om den nya spårvagnslinjen, tydligen kallad "NK-expressen" med att låta Ingvar Oldsberg lära oss stockholmare hur det går till att åka spårvagn...
Varför skulle vi behöva lära oss det? Stockholm hade minsann spårvagnar innan Göteborg hade det (wikipedia), och djurgårdslinjen, vilket "NK-expressen" väl bara är en förlängning utav, har rullat i många långa år...fjanterier!

Läser också om bröderna Skarsgård, coolt med den skådespelande familjen, och bra börjar dom ju bli...men att Bill Skarsgårds första stora roll skulle vara "Himlen är oskyldigt blå"...hallå, Kenny Starfighter säger jag bara! Det är ju precis lika stort som brorsan Alexanders hittills bästa prestation i Hollywood, den i filmen "Zoolander"...

...och slutligen då, det är jag som ÄR Darin!

Förutom den visserligen missvisande rubriken, för det säger han inte i intervjun. Det är nämligen bara svaret på frågan om vilken ägodel han håller högst...men det stämmer ju för mig också :)
Hans största rädsla: Störta i flygplan. Han, liksom jag är extremt (ok, där är jag inte än) flygrädd.
Det han ogillar mest med sitt utseende, tånaglarna...jag gillar inte heller naglar...har väl inget speciellt emot mina egna dock, men andras...nej tack.
Favoritförfattare: "Läser nästan aldrig böcker men tittar väldigt mycket på film." Klockren beskrivning, även om jag skulle droppat Stephen King som favoritförfattare...
...och så ogillar han mest "Krig, orättvisa och otrevliga människor." och han vill helst dö när han är gammal och sover sin säng...men det är ju jag det, jag har tydligen hittat min soul-mate...
...o så är vi ju rätt lika också...

/Dari...f'låt Bogie

2 kommentarer:

Laila - en ödmjuk jävel sa...

Visst är det din dubbelgångare!
Och ni är verkligen lika, jag fick titta efter både tre och fyra gånger innan jag såg att du saknade tandställning!

Bogie sa...

Darin har ju likt mig plockat ut tandställningen...