torsdag, augusti 30, 2007

AIK-Liepajas Metalurgs

Efter att ha hämtat dottern på fritids, och inväntat sonens taxi var det bara nog med tid att slänga i sig ett par korvar med bröd o sen iväg igen...
Åkte till Råsunda och var en av de 7.528 personer som orkade med att se AIK besegra Liepajas Metalurgsi med 2-0 (sammanlagt 4-3) i UEFA-cupen.

Får se vad det bjuds på för motstånd i nästa match, kanske rent av ett lag man har hört talas om :)
I övrigt så kände jag mer än naken då jag åkte ifrån min telefon där hemma...ingen klocka, risken att nåt skulle hända med bilen, risken att nåt skulle hända med barnen o frun som var iväg på sonens simskola, att inte kunna uppdatera Råsunda-kompanjonen "Terminator" via sms, då han firade sin dotters födelsedag istf att gå på matchen (grattis i efterskott) och inte kunde jag heller ta någon bild till bloggen...naken som sagt.
Att man öht klarade sig utan mobiltelefon förr är ju ett under :) Minns när jag och samme Råsunda-kompanjon var inne på Vattenfestivalens flyguppvisning och såg JAS störta, och efter den första chocken lagt sig kom på att man kanske borde ringa hem o säga att man levde...letade mynttelefon för fulla muggar. När jag väl hittad en och ringde hem o sa "Jag lever!"sa bara "frun" (vi var inte gifta då...) "Jaha..." för hon hade ju bara lyssnat på musik eller om hon tittat på nån film i bakfyllan efter en kräftskiva ute i Norrtäljetraket...fan va man minns...men ja telefonen mindes jag ju inte då´rå...


Nähäpp, kanske ett avsnitt av Milleniums första säsong ska få avsluta dagen...
/Bogie

Inga kommentarer: