onsdag, augusti 29, 2007

Oväntat besök...

...hade vi i morse utanför köksfönstret. Jag ropade till mig barnen och dom fick se alla tre små rådjur, på bilden är inte mamman med...

Jag tillhör nog en av de få radhus/villa-ägare som uppskattar att se rådjur nära huset, de flesta, inkluderat min fru hatar dom som pesten för att dom äter upp blommor och blader.
Glömmer aldrig när jag för första gången träffade min blivande svärfar och han stod på balkongen till villan och skrek "Jävla skadeodjur!!!" när det kom ett par rådjur hoppande över tomten...
Han gjorde verkligen allt för att bli av med dom, blodmjöl, människohårsstoppade nylonstrumpor och har jag för mig, nån slags urin, typ varg eller björn...
Själv kan jag allt bjuda på en tulpan eller två, då ju dom bjudit på marken :)
/Bogie

Inga kommentarer: