måndag, augusti 06, 2007

I fredags fick jag äntligen min nya hem-pc...

En Fujitsu-Siemens Scaleo X med en LG 22” TFT-skärm, Canon bläckstråleskrivare IP4300 och extern hårddisk på 500GB, samt lite annat lull-lull...
Den beställdes i maj, skulle komma i början av juni, vilket senare ändrades till början av juli, för att sedan dyka upp i början av augusti...
Nåväl, det spelar mindre roll, då jag ändå inte tagit mig tid att rensa den äldre burken innan sonen kan få ta över den, så dottern får sonens gamla och hennes burk åker på skroten...min första hem-pc från 1997...
Vi får se när jag hinner med allt det där...

I lördags morse körde vi barnen till Grisslehamn, en resa som enligt Eniro skulle ta ca en timme o 20 minuter. Då vi skulle vara där 11:00, o ville vara ute i god tid så startade vi klockan nio...framme i Grissle före elva iaf, men sen var det kö ner till hamnen där mormor och morfar stod o väntade...
Vi var väl framme vid båten strax före 11:30, då båten skulle gå, men barnen o packningen hann med i mormor o morfars bil, och vi hann säga hej då och vinka innan vi åkte den långa vägen hem igen.

Så nu är barnen på Åland med mormor och morfar sen i lördags, och blir borta en vecka...skönt tänker man, men man börjar faktiskt sakna dom innan dom åkt...
Nåväl, inte hänga läpp, dom har det kul, så då får väl vi se till att ha det oxå tänkte vi, och bjöd in till spontan kräftskiva...
Drog iväg en sms-inbjudan, då de flesta har semester o inte kan läsa sin mail, för en vecka sedan, o av 22 inbjudna så blev vi totalt sex..."och en halv" person...lite tråkigt kanske, men det blev faktiskt riktigt trevligt o bra på alla sätt...
...eller ja, det var ju en sanning med modifikation...
Vi öppnade våra kräftpaket, med Ullmos spanska färska kräftor, o dom luktade apa, spadet var grumligt och segt...kräftjävlarna var skämda...men tack vare goda vänner så fick vi iaf i oss lite kräftor ändå. Våra kräftor fick vi lämna tillbaka till Coop i Rotan dagen efter...dom såg väl inte så lyckliga ut att ta emot den stinkande säcken, men gjorde det på ett trevligt vis ändå, trots att vi inte hade nåt kvitto kvar...

Om man sen bortser från att jag, när jag skulle plocka upp en lykta från marken, lyckades snedbelasta en av stolarna, och med min enorma kroppshydda totaldemolerade stolen...ja, ja, man bjöd på ett gott skratt, och den "halva" gästen repeterade frasen "Bosse lamla" ett par gånger...
Bilden hade säkert blivit bättre om frun bara lärt sig sin splitter nya telefon lite bättre...en Nokia N95...

...en riktigt häftig lur måste jag lite avundsjukt säga, även om jag fortfarande är fullt nöjd med min SE K800i...

Hur som haver, stort tack till de gäster som faktiskt dök upp o höll oss vakna till sent in på natten!


Igår, söndag, så passade vi på, barnfria som vi är, att gå på bio...det var ju sol ute :)
Vi hann även med en sväng på IKEA, vilket både går fortare och är roligare (allt är ju relativt) utan barn...
Veckans första film blev den nya Harry Potter-filmen...

...Fenixordern...troligtvis en av de sämre i serien, om inte den sämsta...tråkig o fattig story, lite udda humor jämfört med de övriga filmerna, och ja, något av en transportsträcka...
Som vanligt dock snyggt gjord, bra skådisinsatser, fler nya roliga skådisar i små och stora roller, men ändå inget storverk...
Tidigare filmer har ju faktiskt bara blivit bättre o bättre, så detta var en liten besvikelse...o inte lär det hjälpa populäriteten att detta är den första av filmerna som inte har dubbats till svenska...bllir dvd:n för barnen senare mao...
/Bogie, som just nu vill att dagen tar slut så fort som möjligt, så han åter kan beträda Råsundas Norra läktare och heja fram AIK till en seger över Brommapojkarna...

Inga kommentarer: