söndag, augusti 26, 2007

Torsdag till lördag...

För att gå tillbaka en dag från den förra blogguppdateringen så hade även sonen sin simskolepremiär avstökad på torsdagen, och den gick bra den oxå.

Sen, på fredagen, efter min sista chaufförsvickardag (yiiiihaaaa!) så åkte jag hem, bytte nåt plagg och tog bussen med familjen ner till Väsby centrum. Vi firade bröllopsdagen med en middag på restaurangen "Farbror & co".

Kanske inte världens häftigaste läge, eller klientel. På gränsen till a-lagstillhåll, o nästan bara after-workare som sänkte den ena pilsnern efter den andra, men maten var riktigt god och personalen trevlig, så det var inte dumt alls. Att det sen ligger bara en bussresa bort så vi båda kan dricka gör inte saken sämre. Vi åt plankstek medan dottern åt pannkaka och sonen hamburgare.
Något som tyvärr gjorde saken sämre var att barnen hade nån stor-trots på gång, dom lyssnade inte, dom tjatade, dom klättrade o hade en ljudnivå värdig en fotbollspublik. Vi var trötta på dom redan på bussresan dit, och värre o värre blev det. Nu är dom över lag väldigt snälla o uppfostrade barn, så i paritet med andra bråkstakar man ser så var det här antagligen ingenting, men fick iaf vårt tålamod att brista mer än en gång. Så när vi väl var hemma så tog vi en diskussion som iaf sonen tog till sig, så att vi kunde somna som vänner...och vakna likadant på lördagen.

Lördagen bjöd på en hel del jobb.
Först var jag på miljöstationen och slängde trädgårdsavfall, den där söndersuttna stolen från kräftskivan och dotterns dator, eller ja, min första hem-pc från -97...visserligen fullt fungerande, men totalt omodern.
Sen åkte vi o handlade jord ute i Märsta, åt snabbmatslunch på Stinsen (deras Tacco-bar kan inte rekommenderas, den sämsta jag upplevt, med två praos(?) bakom disken. Halvljummet o rätt smaklöst tyvärr...brukar ju vara gott annars.), handling på Stinsen o sen hem.
Sen dammsög jag bilen, då schersminen vi kapat lämnade massor av blad efter sig.
Under tiden började frun att flytta om i trädgården...

...rabarbern flyttades dit där en ros tidigare stod...

...och rosen hamnade tillsammans med tre pioner utanför vårt sovrumsfönster där det tidigare stod några spretiga gröna stjälkar som mest var i vägen...
Medan frun jobbade i trädgården så lekte jag datatekniker...
Jag flyttade sonens dator in till dotterns rum, och drog sen en nätverkskabel från mitt rum, genom vårt sovrum, genom sonens rum och in till dotterns rum...nu fanns ju redan hålen i väggarna, men det var rätt jobbigt och svettigt ändå...

...men nu har dottern internet i sitt rum och kan spela barbie, stardoll och Bolibompa...
Japp, hon ska få en mer anpassad möbel till datorn vad det lider.

...och sonen fick min gamla burk och kan fortsätta leta DragonBall-bilder o filmer på google...

...och min nya burk är oxå på plats, men långt ifrån färdig...

...och fruns, som jag sitter och knackar på nu, ligger i vardagsrummet under soffan allt som oftast...

Sen var vi väl värda lite käk...

...i går kväll blev det löjromstoast till förrätt och kräftor till huvudrätt, inte dumt alls.
Sen avslutade vi kvällen med lite Buzz jungleparty innan barnen gick o la sig, o sen sov vi till en film innan vi gick till sängs...
Hade innan lite planer på att åka in till Harry B James för att se Hazy/Dizzy o hälsa på några boardare, men när bandet skulle börja lira först klockan 00:30 så gav jag upp den tanken och satsar på att se dom på SRF:s kick off i november istället...


Idag blir det Gnagisdag om vädret håller i sig, och sedan AIK-MFF...vi ses där ;)

/Bogie, som nu ska greja lite frukost till familjen som nu oxå är vakna...

Inga kommentarer: