onsdag, januari 13, 2010

Det klagas...

...på min arbetsgivare i dagens tidningar, eventuellt kan tydligen SEB betala ut mer i bonus för 2009 än vad banken gjort i vinst skrivs det bla i SvD (länk om man klickar på bilden)...

...men jag klagar inte, jag tar gärna en saftig bonus :)
Men som klubbordföranden för Finansförbundet på SEB, Göran Lilja, säger i artikeln;
"De största och mest omskrivna miljonbonusarna berör en liten del av SEB:s anställda.
– De flesta av mina medlemmar får högst en månadslön i bonus. För dem sticker det i ögonen med bonusar på flera miljoner."
Vi får väl se om det blir någon bonus öht efter dessa utspel...för inget är ju faktiskt klubbat än...och själv tar jag ju hellre bonus än utdelning på de fåtal stackars aktier jag har...fast gärna bägge två :)

...och när vi ändå är inne på pengar, AIK sägs få svindlande 18 miljoner för mittbacken Jos Hooiveld när han går till Celtic...(visserligen går tydligen bara hälften till Gnaget)

Tack för allt Jos, du var klart bidragande till guldåret 2LAX9!
Mästarlaget som ska försöka kvala sig till Champions League börjar helt klart tunnas ur...
Helt klart är att dess försvinner: Ivan Obolo, Daniel Örlund, Markus Jonsson och Mikael Thortensson...iaf tre av dem giganter i Guldlaget. Huga!

/Bogie, som är tillbaka på jobbet...känns som måndag all over again...

Inga kommentarer: