lördag, januari 23, 2010

Uppdatering...

Kom banne mig inte på någon bättre rubrik, då det egtnligen inte hänt särskilt mycke sen senast...
De två senaste dagarna på jobbet har varit lite jobbigare än vanligt då den kollega jag jobbar med har åkt på en 4½ veckas semester till sitt hemland Irak. Samtidigt som det blir två personers jobb på mig så håller vi på med tester av systemets uppdateringar, som iofs på sikt kan rationalisera min tjänst rätt rejält, men vägen dit tar naturligtvis tid. Var dessutom på ett infomöte om ett för oss nytt rapporteringsprogram för testerna...väldigt stort program, men säkert också väldigt mycket bättre än att bara ha testresultaten i worddokument...
Hur som haver så var jag väl rätt nöjd med att det var fredag i går kväll.

Idag är det således lördag, och frun är iväg på Formex-mässan i Älvsjö med en vännina, och jag skjutsade dottern till kören. Tog med mig kameran och tänkte ta en promenad medan hon sjöng.
Nu var det så fullt på parkeringen utanför musikskolan att jag fick åka därifrån utan promenad...
Körde iväg en sväng på lite okända vägar o hamnade på andra sidan järnvägen, och precis när jag kommit över järnvägen kom jag till en liten fågeldamm.
Stannade o hoppade ur, och tänkte väl på min höjd att jag skulel få fota lite änder, men så satt den här gynnaren i kanten av dammen...

Jag gissar att han är nån häger av nåt slag, och det gav ju iaf en lite ny dimension till stoppet :)
Gick omkring i kylan där ett tag innan jag åkte o hämtade dottern.
Träffade inte på fd klasskompisen Calle den här gången, men väl förra gången...

Nu ska jag väl ta o utfodra barnen och deras kompis...
/Bogie

Inga kommentarer: