måndag, januari 25, 2010

Sorglig måndag...

Måndagen började inte så bra, både frun och dottern kände av mage och huvud och blev hemma...dottern piggade dock på sig avsevärt och frågade om lunch redan vid 10-tiden av vad jag förstått, men då var ju jag o sonen redan på våra respektive platser för länge sedan...

En annan sorglig sak är att vi idag lagt ut lill-chillan Calvin till försäljning...

Han och Jericho gosar o trivs bra tillsammans dagtid medan de sover eller iaf slöar, men på kvällar och nätter, när de är aktiva så är Calvin rätt rejält elak mot Jericho. Calvin bits/nafsar mot Jericho så att stora tussar av fin päls ryker. Som tur är så bråkar sällan eller aldrig Jericho tillbaka, så chillan vi är tvugna att sälja ser hur fin ut som helst. Hade rent av varit kul att ställa ut honom, då både färg o päls i mina ögon är något utöver det vanliga...o söt är han oxå...
Nu är det bara att hoppas att vi får honom såld och att han hamnar i ett kärleksfullt hem.
Om det finns någon här som är intresserad så hör av er till min fru på soer@home.se så kan det skickas bilder och så...några ser ni ju bättre om ni klickar på bilden ovan.
En jävla söndag var det oxå...
Har länge tänkt att jag skulle koppla datorn till tv:n för att kunna se filmer som ligger på hårddisken, och än mer aktuellt blev det när jag fick en invite till Voddler (Spotify för film typ). Nu lyckades jag aldrig få igång Voddler på fruns laptop, fick bara en helsvart bildskärm och ett låst program, på min burk funkade det dock fint.
Så då behövdes en längre sladd...köpte en 10 meters VGA-kabel på Claes Olsson (eller hur han stavar) igår. Satte igång o borrade mig igenom väggen mellan dator/chilla-rum och vardagsrummet till familjens och chillornas ogillande. Lång tid tog det oxå innan jag fick till ett lagom stort hål bakom de bäggen dörrfodren...
Fick till slut igenom sladden, spikade tillbaka dörrfodren med små hål i nederkant för sladden att löpa i, dammsög upp allt skräp, kopplade in sladden i tv:n och drog den fram till datorn och skulle just till att koppla in den då jag ser att min dator minsann inte har någon VGA-utgång...så allt jobb förgäves...
Nu måste jag hitta en ny sladd eller möjligtvis en adapter...
Men annars var det en bra och slapp söndag. Sonen hade en kompis på besök och alla tre barnen spelade en hel del tv-spel tillsammans.
Jag rensade ur mina bägge garderober, och slängde en hel sopsäck full med kläder som blivit lite korta i ärmarna...fukt troligtvis... :) Så nått vettigt blev iaf gjort i helgen...

/Bogie

Inga kommentarer: