söndag, januari 10, 2010

Julen "dansas" ut...

Fredagen var den sista lediga vardagen för mig, frun var o jobbade, sonen gjorde sin första dag i skolan för vårterminen och dottern var hemma med mig.
Ganska snart kom en klasskompis till dottern och lekte...eller ja, dom gjorde väl inte mycket annat än att spela Little Big Planet.

...och ja, trots nytt Wii, nytt Nintendo DSi, så står sig LBP som det bästa spelet, allra helst sen de kom ut på nätet och kan hämta nya banor som andra lagt upp. En del lägger verkligen upp grymt snygga och bra banor, det verkar knappt finnas några begränsningar...jag är grymt imponerad både av spelet som sådant, av utvecklare och av mina egna barns kreativa spelande...sen kan det ju kanske bli lite mycket spelande.

Nåväl, tillbaka till fredagen...sonen kom hem vid 14-tiden, och dotterns kompis gick vid 16 nångång...
Jag fortsatte att förbereda kvällens överraskningsmiddag för frun. Under dagen hade det marinerats kött, diskats fritös, blandats Dry Martini mm mm.
Först vid sextiden kom frun hem från en mycket jobbig dag på jobbet, så jag tror hon blev rätt nöjd att få en draja i näven och en fint dukat bord att sätta sig vid...
Vi åt en köttbit (eller två) med friterade kulpotatisar, romsås och kokta grönsaker...allt fanns faktiskt hemma, så det var inte en så stor uppoffring egentligen...men rätt kul att överraska med ändå.
Sen blev det Let's Dance på burken, och trots ett på pappret rätt tråkigt startfält så tyckte jag första programmet verkar lovande.

På lördagen "dansade" vi ut julen, alla (jävla) små tomtar plockades in, adventsstjärnor plockades ner, och liksom de med plastgran, så monterade vi ner vår julgran...

Jag fattar inte ett barr...
En snabb städning, en promenad ner till den lokala ICA:n och duschning av hela familjen efter det förde oss fram till lördagens goda lassange-middag och en film.
När barnen lagt sig blev det inspelade Robinson och sen Lewis, prima underhållning.

Idag söndag har vi mest såsat...
Sonen blev uppringd och vi skjutsade honom till en kompis i Rotebro, sen åkte vi o handlade lite.
Knappt hade vi fått i oss lunchen så skulle sonen och kompisen hämtas hem till oss...det fanns inget kul att göra hos kompisen...börjar undra om det inte var mellis som lockade kompisen, men någon sådan blev det inte-pilutta!
Nu har kompisen åkt hem och strax är det dax för middag, pannkaka, yummy!

Sen får det väl bli en hyfsat tidig sänggång, för i morgon börjar allvaret för oss alla...inte utan att man får lite söndagsångest...
"Johan Falk" på TV4 kanske kan ändra, eller iaf mildra det där...
/Bogie

Inga kommentarer: