torsdag, januari 28, 2010

Snön ställer till det...

Igår hade dottern på pappret en kanondag framför sig, i går kväll benämnde hon den som hennes otursdag...
Hon och hela klassen skulle tillbringa dagen i pulkabacken med att just åka pulka och äta picknick. Nu bar det sig inte bättre än att dottern i sitt första och enda åk brände rakt in i en buske och fick sig en rejäl kyss på läppen...

...det syns inte så jättemycket på bilden, men då blödde det rätt rejält, och nu har hon en fin fläskläpp som ser rätt hemskk ut ffa på insidan...
Det som tydligen gjorde värst ont var att hon inte fick låna telefonen och ringa någon av oss föräldrar och berätta vad som hänt...rätt uselt tycker även jag. Vi hade nog kunnat trösta, kanske fått henne att åka vidare (vilket tydligen lärarna inte lyckades med), och ffa hade inte frun fått ett telefonsamtal från sonen om att hans syster "haft otur" och inte kunde följa med på dansen till kvällen...då börjar man ju tro mer på brutna ben o så...och så illa var det ju tack o lov inte. Nu handlade det mer om att inte vilja visa upp sig med den skadan på läppen...lite fjantigt visst, men så fick det bli. Lite ont i benen hade hon iofs oxå.
Sonen gick dock o dansade på Danshuset. En första lektion efter en termins uppehåll, och det var tydligen riktigt roligt, och enligt honom hade han fått en bra och rolig fröken.
Två tjejer från dotterns klass är dessutom med i gruppen, även om en av dom inte kunde vara med pga ett tidigare brutet ben...nästa onsdag är dom förhoppningsvis på plats allihop.

...och snö ja, det snöar och snöar...
Skottade när jag kom hem från Danshuset, och då hade det nog kommit en decimeter, när jag kom ut i morse hade det nog fyllts på med en 10-15 cm till...

Snöröjningen var ju inte klar på långa vägar i vårt lilla område, och det var så pass illa att tidningsbudet inte vågat köra ner till oss, utan gått med pulka. Det var dock tacksamt, då han på så vis gjort lite av ett spår för mig upp till garaget. När jag väl plöjt mig ut från garage och lokalgatan så var det faktiskt plogat sen.
Stockholmarna verkar dessutom ha lärt sig det där med vinterväglag vid det här laget, de allra flesta körde lugnt och försiktigt och med bra avstånd tom på motorvägen.
Sen finns det naturligtvis alltid idioter, men dom var faktiskt inte särskilt många just i morse iaf...men så läste jag att det igår tydligen varit 20% av stockholmarna som ställt bilen på morgonen...fortsätt så, jag gillar den glesare trafiken :)

/Bogie

Inga kommentarer: