torsdag, mars 27, 2008

Fortfarande hemma...


Här ser ni dottern som igår fick knata hem från fritids själv, då varken jag eller sonen var i stånd att hämta henne...men med lite hjälp från fröken och ett avstånd på typ hundra meter eller så, så var det ju ingen större bedrift egentligen...men duktig var hon!

Ja, magsjukan är inte över, även om både sonen och jag mår lite bättre nu...han äter rätt ok, jag har lite svårare med den biten. Tankar om/på mat gör att magen vänder och vrider på sig, men lite yoghurt fick jag i mig igår iaf, och det känns som att det kan bli dieten idag oxå...
Problemet är att sonen nog vill ha lagad mat och ska få det, och sen när dottern kommer hem så är det ju middag som ska lagas. Idag får jag heller ingen hjälp från min underbara fru, som i stort sett skött allt dessa två dagar, för hon ska på konferans och sover borta ikväll...inte världens bästa tajming, men det är ju inget hon eller någon annan kan rå för.
...och vi klarar oss säkert bra, men jag måste ju få gnälla någonstans...

/Bogie

2 kommentarer:

Anonym sa...

Magsjuk och magsjuk... Du vet väl att allt under en matsked räknas som en fis!

Bogie sa...

Här snackar vi litermått...