torsdag, mars 06, 2008

Fotopromenad...

Ja, som jag skrev igår så var jag ute på en liten fotopromenad igår...

Jag gick längs med Norrvikens strand i höjd med Bollstanässkolan, en rätt trevlig promenad i "vårsolen"...inte lätt att tro idag då nattens snö så smått håller på att smällta bort, då det tydligen är varmare ute idag, men snöigare som sagt...

Det fanns en hel del att titta på och att fotografera, riktigt roliga motiv, men som vanligt blir jag lite missnöjd med mina kunskaper eller mina verktyg, för visst måste det vara där felet ligger :)

...men det är nog mer bildsinnet som får sig en knäck, det blir liksom aldrig intressant. Antagligen försöker/tänker man för mycket och försöker bara hitta udda element istället för att fota (så fort jag skriver fota, fotografera och fotografier så tänker jag på e svunnen kompis som var/är fotograf och hans nedlåtande ord om att "Svenssons fotar, jag tar bilder"......jag fotar jag...) vardagliga saker...

Jag kan även tänka mig att jag inte lägger ner tillräckligt med tid på varje motiv, att jag har en viss pinsamhetsfaktor inbakad i det hela...andra tycker säkert att dom är jätteballa där dom går med sina kameror och visar gärna upp hur dom lägger ner tid på det hela, själv hinner jag knappt upp med kameran förrän jag snabbt tar ner den igen så att ingen ska se...
Jag kan liksom inte stå för det...och skulle nån väl konfrontera mig med kameran skulle jag nog dra till med att jag fortfarande försöker lära mig den...

Sen ska man naturligtvis även hemma i datorn komponera och redigera bilderna, men inte heller där känner jag att jag lägger ner tillräckligt med tid...
Nåja, det om det, jag lär fortsätta att tycka det är kul att själv spankulera ut med kameran, men mer blir det nog aldrig...
Ovan är det förresten nå skumma saker på Norrvikens is...jag gissar att dom är till för det inställda Vikingarännet eller vad det heter...eller kan det vara för båtar...vet ju faktiskt inte var man kommer om man rundar kröken där...

/Bogie, sista dagen i ledighet...

Inga kommentarer: