söndag, mars 09, 2008

I fredags började jag alltså jobba igen...eller ja, den mesta tiden gick åt till att få in och ur program ur burken och att sen verkligen se att dom fungerade, vilket väl iaf gav upphov till tre-fyra samtal med helpdesk...
Sen var det så klart fikapauser och lunch, och på dessa fördrev man tydligen tiden med ett gammalt hederligt hockeyspel...
Hann egentligen inte prova på jobbet alls, men väl bekanta mig med en del arbetskamrater, och det verkar ju lovande än så länge...
Verkar som om det kan bli en rätt hård inkörning, med en hel del kurser och annat...jag hoppas att jag står pall.

Lördagen gick lite i sportens tecken, då dottern var på fotbollsskola, vilket tydligen är jätteroligt, kanske för roligt, då hon just nu inte vill fortsätta...
Sonen var i nästan samma veva, tur man är två föräldrar som delar på uppgifterna (o utgifterna...), på provsimning i Vilundahallen. Där provades det om han kunde dyka från kanten, bröstsim, ryggsim, frisim, kullerbytta under vattnet mm...jag tyckte det gick bra, men dom hör av sig om han kan gå direkt in i teknikgrupperna eller om han innan dess måste öva på något...

På eftermiddagen tittade vi på X-Men 3, då vi redan förra helgen avverkade ettan och tvåan...är det kanske för häftiga filmer för en nioåring...då ska ni veta att syrran sitter med o tittar hon oxå, och hon är ju bara sex...
Det kanske är för tidigt, men hon verkar inte ta nån större skada av det eller bli avtrubbad på nåt vis, sen är ju alla dessa Marvel-filmer väldigt befriade från blod mm, så jag tror inte att vare sig X-Men, Spiderman eller Fantastic Four ska vara så illa...Harry Potter o Star Wars har hon ju sedan länge redan sett utan någon synbar/märkbar förändring hos henne eller hennes nattsömn tex...

Sen kollade vi Melodifestivalens andra chans, och jag bör då inte satsa pengar på mina tips...Sibel hade jag nästan placerat sist, och inte heller Nordman trodde jag skulle ha någon större chans. Och visst trodde jag att Carola skulle ta hem det iaf i andra chansen, men jag tror det svenska folket är lite skadeglada gentemot henne. Man ska inte tro att man är någon i det här landet, så är det bara...och ja, jag lider nog rätt bra av den "förmågan" jag oxå...

Idag söndag har vi inte gjort mycket alls, en kort visit i Väsby centrum, hemköpt lunch från McD och sen lite allmänt pyssel var för sig...

/Bogie.

Inga kommentarer: