måndag, mars 17, 2008

Tänkte skriva en vår-blogg...

För i söndags var det så här vackert väder i vackra Väsby...

Tulpaner och andra lökar var på väg upp ur myllan med besked, grannens krokusar blommade invid husväggen...

Barnen fick fram cyklarna...och jag blev tvungen att pumpa däck och höja sadlar...

Sen vart det en promenad i vårsolen...
...och ja, jag vet, vi ska ta bort stödhjulen på dotterns cykel...eller snarare köpa en ny hoj till sonen och låta dottern flytta upp ett steg hon oxå...

Rosorna var mer än på gång...

...och vi röjde lite i trädgården.

...den "berömda" syrenen blev av med ett par slanor till, men ännu är vi för fega för att kapa allt...de grenar som hänger över gräsmattan är allt för snygga för att tas bort...

Även äppelträdet fick en rätt markant kapning...
Men det var söndagens vårväder det...

...på måndagmorgonen "yrde" det snöblandat i luften...

...och i morse såg det så här "roligt" ut...cyklarna blev ute sen i söndags så klart...
...och igår på jobbet var jag på utrymnings-övning för att hitta till samlingsplatsen, som jag iofs som tidigare utrymningsledare hittade till. Då var det rejält snöblandat och vi var ett helt gäng som såg ut som blöta hundar när vi kom in...


På kvällen lurade frun iväg mig på ...

...eller ja, rätt ska vara rätt, egentligen är allt dotterns fel.
Hennes kompisar går på barnpasset, och nu när vi bytt hennes simskoledag till tisdag så hade hon chansen att få följa med.
Sen såg iofs frun till att sonen hakade på, och skulle nu dom jympa i en timme så fanns det ju ett bas-pass för oss vuxna exakt samtidigt, och tänk man fick prova på helt gratis...tom mormor hakade på.
...och jäsicken så jobbigt det var...nu var det väl typ 12 år sedan jag var på ett pass senast, i samband med min egen svensexa...och kordinationen är densamma som då... :)
Får ju för mig att jag har ett rätt bra taktsinne, men kordinationen är under all kritik, allra helst när armar ska gå åt ett håll och ben åt ett annat...tror fan jag är passgångare :)
Rätt kul var det ju trots allt, och svetten dröp ju, så nån nytta gjorde det säkert...blir kanske rent av ett besök till, trots att det känns en del i benen idag...

/Bogie

2 kommentarer:

dyermaker sa...

Heja, heja!!! :D

Bogie sa...

En gång är ingen gång...