tisdag, mars 04, 2008

Inte den här gången heller...


Jag är nog kräsen som tackar nej till så mycket hårdrock, men inte heller något av banden som släpptes idag lockar mig att köpa en biljett till Sweden Rock Festival...
Kan inte säga att jag är särskilt inlyssnad på något av dessa band faktiskt, och det lockar inte att lyssna in sig heller.

Annars var det Antenn igår måndag, vilket nu visar sig ha blivit det sista Antenn-måndags-mötet för mig, då gruppchefen på nya avdelningen ringde idag och föreslog att jag skulle börja jobba nu på fredag...skum dag, men det är väl onekligen dax attt börja dra sina strån till stacken.
Ett coach-möte som avslutning i morgon, och sen är det arbetslivet som gäller...

Igår var det även avslutning på dotterns simskola, men den nya gruppen startar upp redan nästa vecka...
Sonen däremot, som avslutar på fredag, är klar med simskolan och kan nu gå vidare till att bara träna simning, men då i den större Vilundahallen. Visserligen förutsatt att han kommer in och att han på lördagens kontroll uppnår den standard dom förväntar sig...annars vill han visst gå o lära sig att spela fiol...vad har jag gjort för fel??!! :)

Själv firar jag en av mina sista lediga dagar med att sitta hemma vid datorn samtidigt som jag tittar igenom en gammal vhs-kassett med amatörfilmade framträdanden av dels de lokala banden Gondoline med parallell-klasskompisen Bäckström på gitarr och Negative Waves med klasskompisen Åslin på sång, sen en hel del klipp/konserter med bandet som föregick Sabbtail, Necronomicon. Vore en fröjd att få över det där till hårddisk och sen ut på youtube eller liknande...men det lär inte hända idag iaf...o sen blir det ju än sämre med tid.
Missa nu inte att Sabbtail och AMP lirar i Tumba den 29/3!!!
Nu är det väl bara att softa en knapp timme till innan barnen kommer hem med varsina kompisar...o väl slåss om Playstationet...och lite senare på kvällen är det årsmöte i samfälligheten, och ja sen är det väl bara att gå hem o lägga sig...

/Bogie

4 kommentarer:

Anonym sa...

En fiollåda kan man iaf ha nytta av;)

/Roger

dyermaker sa...

Han kanske blir en ny Jean-Luc Ponty?
http://www.youtube.com/watch?v=VCdH5ipBb5k

;)

Bogie sa...

Men va fan, ni ska stödja mig i dessa hårda stunder ;)

Anonym sa...

Köp ett dragspel vettja;)

/R