onsdag, mars 19, 2008

Traditionell dansblogg.


Japp, på plats igen...
Sonen dansar idag, men i morgon är det dans-påsklov för dottern, i två veckor.

Dottern var vi idag med till Astrid Lindgrens kardiologmottagning. Hon hade ju en rätt besvärlig start i livet, och iom den så upptäcktes även att hennes ovala fönster i hjärtat (nä, jag hade inte heller hört talas om det innan) var öppet. Det är öppet på oss alla, men ska ha växt ihop lagom till man föds. Emma hade 5mm öppet, och har sedan dess kollats en gång till innan idag. Med det i åtanke kan ni ju förstå att det inte är någon allvarligare åkomma. Idag tog dom först ett EKG, och sen körde dom ultraljud på hjärtat för att se hur det såg ut. Hålet var kvar, men bara 3mm denna gång. Således tyckte doktorn att det gått åt rätt håll och några fler kontroller är inte nödvändiga, skönt. Jag var tvungen att fråga doktorn om dom öht upptäckt hålet om det inte varit för hennes tid på neonatalen, och han bekräftade mina misstankar att så inte hade varit fallet. Han trodde att ca 5 av 100 barn har det ovala fönstret öppet. Han berättade oxå att det just nu forskades i om vuxna med denna åkomma och med migrän hjälptes av att operera igen hålet...får iaf mig att misstänka att frun minst har korsdrag i den muskeln.

Självklart blev det en present till den duktiga tjejen, och då passade vi på att ge morgondagens namnsdagsbarn en present oxå.

Missade dessvärre en 25-årstårta på jobbet, men jag fick o andra sidan se min dotters hjärta, inte illa. Även om det lär vara långt dit så hoppas jag att det är ett foster de tittar på nästa gång hon hamna under ultraljudet.
...och ja tårtan ja, ny chans i morgon, visserligen inte tårta, men väl en lyxig frukost...sägs det.
Det är en av mina två mentorer som slutar och byter avdelning...knappt två veckor pallade hon med mig...nädå, det är väl henne det är tänkt att jag ska ersätta. Inga lätta skor att fylla...

...och ja, i morrn är det även halvdag, vilket innebär 4 timmar och 57 minuters jobb och en halvtimmes lunch. 57 minuter...jag tror jag bjuder dom på 3 minuter ändå...
Vid två kan jag åka hem iaf.
Sen är det påsk då, som inleds med den finska nationaldagen och sen 4 ytterligare lediga dagar med en del släkt-aktiviteter inplanerade.

Passar på att önska en glad påsk!
...och påminner om att det är 10 dagar till AMP o Sabbtail-spelningen och 11 dagar till den allsvenska premiären, där AIK tar emot kalmar på Råsunda.
Fan, jag måste verkligen köpa mitt årskort snart...

/Bogie

Inga kommentarer: