onsdag, mars 05, 2008

Nu sitter jag här igen...


Sonen är på dans och jag tänkte fördriva tiden med att blogga.

Årsmötet igår gick bra och ännu en gång lyckades vi hålla oss undan styrelsen. Går saker sen som vi tror så ska vi ha tillbaka pengar från comhem som fått grundabbonemanget betalt av både oss och samfälligheten. Sen har även samfälligheten snott oss på lite slantar då de tagit motorvärmaravgift av oss trots låst uttag i garaget. Något vi borde uppmärksammat tidigare naturligtvis.
Inga kontroverser alls, bara lite diskussioner om straffavgifter för de som inte ställer upp på städdagarna och om hur man bäst höll tjyvarna borta...vårt förslag med larm var inte direkt populärt, men jag är övertygad om att herr Bovén hellre väljer ett hus utan larmdekaler. Men då ska vi ju iofs vara nöjda med att inte fler skaffat larm...

Idag hade jag mitt sista möte med min coach på Antenn. Det har varit givande, men det är rätt skönt att det är över...

Efter det relativt korta mötet begav jag mig till min gamla avdelning för ett besök. Nu sprack de flesta av mina planer då min forna chef och en annan kollega var på kurs. Chefen hade jag tänkt att pumpa på information om chinchillor då hon äger ett par och frun min tror att det kan vara ett allergivänligt alternativ som husdjur. Kollegan pysslar med inpasseringskort, och jag hade tänkt att jag skulle kunna komma ner i garaget direkt nu på fredag. Kollade iofs om det fanns någon annan som kunde hjälpa mig, men det var stängt mellan 11-13...
Nåja, bilen blev lite renare och jag fick i mig en hyfsad lunch med de övriga i lunchgänget.

Sen blev det lite nödvändig handling innan jag efter ett snabbt stopp hemma kom iväg på en fotopromenad, men kanske mer om den i morgon...

...annars sitter jag för mycket vid boarden, men det lär väl minska rätt rejält med nya jobbet...iaf till en början...
Det är förresten slut med konsert-t-shirts på jobbet nu, luv-tröja kommer nog inte heller att funka, eller gympaskor...skjorta, men utan slips verkar vara rätt...huga...men det får gå. Måste nog uppdatera garderoben lite...

Sådär fördriver man en knapp timme...

/Bogie, inte den snabbaste sms-tummen i Väsby.

Inga kommentarer: