lördag, december 19, 2009

Fullspäckad fredagskväll...

Direkt efter jobbet så åkte jag hem och hämtade sonen och vi två åkte ut till Vallentuna och fäktningens avslutning. Det bjöds på tre uppvisningsmatcher, en med två killar från nybörjargruppen, en med lite duktigare ungdomar samt en med seniorer, där bägge hade SM-guld på meritlistan.

Efter det blev det prisutdelning för Klubbmästerskapen som hölls i höstas, då sonen tyvärr var sjuk. På prisutdelningen ovan syns stora delar av styrelsen tillika tränare.
Efter det mingel och fika. Sen åkte vi hem, slängde i oss varsinn Billys-pizza och sen ringde telefonen...
Det var dottern som ringde hem från sitt första skoldisco, och hon lät rätt trött och ledsen, så vi klädde på oss och gick ut i den 15 gradiga kylan för att hämta henne i skolans matsal.
Frun som hade lämnat henne sa att hon hade sett rätt bortkommen ut när hon lämnades, men att en av sonens kompisar hade tagit hand om henne och visat henne runt på discot.
På vägen ner var vi rädda att någon varit elak mot henne och att det var därför hon lät ledsen och ville hem...

...och visst hade hon gråtit, rödögd o snörvlade. Många frågade hur det var och om hon hade haft kul, och hon höll masken o sa att det varit roligt...vi tänkte att det var strongt av henne att inte peka ut någon taskmört, eller möjligtvis att hon var rädd för represalier om hon skvallrade...
På väg ut från discot får vi äntligen fram vad som hänt: "Jag åt nog en choklad som jag inte tålde"...Jag tror aldrig jag och frun har varit så lättade att hon "bara" hade en allergisk reaktion, nu var det inget hjärta som behövde lagas, det var bara att gå hem o ge lite medicin och gå o lägga sig...
I morse vaknade hon som sitt vanliga jag. Visst blir man orolig att hon ska få svårt att andas och så, men det har vi mediciner emot, elakhet sätter sig på ställen som är svåra att medicinera...puh!

Sonen tyckte väl sen att dottern fick lite väl mycket uppmärksamhet och såg till att få lite han oxå...och tappade en tand...

Har inget minne av att man tappade tänder så där sent i livet...när jag var i den åldern började jag ju nästan dra ut tänder så att de kvarvarande skulle få rum i käften och rätas upp med en massa räls o gummisnoddar...den tiden skulle jag gärna ha ogjord...fy fan för tandställning! ...men visst är det bra att dom finns...

...och SRF fortsätter att presentera ointressanta namn;
Nazareth - Ok, inte ointressant, men jag har sett dom på kick offen, och större scen än så behöver dom nog inte, även om det är ett klassiskt band.
Watain - som tydligen kör egen musik (hur den nu låter) i 45minuter och sen 45 minuter Bathory/Quarthon(som dog strax före SRF 2004)-hyllning, och jag har inte koll på någon av dom, mer än att Quarthon var Gnagare.
Steel Panther - Som verkar vara någon skämtakt av det jag läst o döma...
Så nä, inget som lockar alls...o det är väl skönt det.

Fick förresten beQuoted-julkortet i brevlådan, och det är alltid lika kul att se sina verk i tryck. Har inte sett att det ligger uppe på nätet ännu, så jag väntar tills dess innan jag publicerar en bild här på bloggen.

Ska försöka med ett lite experiment i nästa blogg, dvs strax här ovan...får se om det funkar med Bambuser här på blogger...det vore kul...
/Bogie

Inga kommentarer: