onsdag, december 09, 2009

Konsert igen...

Igår, tisdag, så hade sonen ytterliggare en konsert med musikskolan, denna gång i Vilundaskolans aula.

Då jag filmade hans konsert så blev det inga stillbilder, så detta är en gammal bild från början av trumkarriären.
Genrepet började redan vid 18-tiden, och konserten först klockan 19:00. Det var många orkestrar som spelade upp, och flera låtar per orkester, så det blev en rätt lång kväll, först vid nio var jag och barnen åter hemma hos sjuka frun (som fortfarande inte är frisk nog att jobba)...
Naturligtvis var det precis hur bra som helst :)

Väl hemma kom jag på att jag lovat att slutföra årets julkort till beQuoted, så det var bara att ta tag i penslarna och börja färglägga...

...sneak preview som inte direkt avslöjar något :)
Vid midnatt var det färdigt, scannat och skickat och jag kunde gå o lägga mig...

Ikväll är det dotterns tur att uppträda, hon och kören kör ett luciatåg för några hörselskadade...kanske lika bra det med tanke på att det var länge sedan dottern var frisk nog att vara med på kören...

...och ja, SRF har släppt ett band till, Magnum, som tydligen spelar i genren "pomprock"...riktigt bra var dom på SRF 2002 iaf, så det är lätt ett band jag skulle offra tid för att se på festivalen...
/Bogie

Inga kommentarer: