lördag, december 05, 2009

Slö lördag...

Skulle egentligen vara i Tumba vid den här tiden och ha traditionsenlig Idrottslördag hemma hos en kompis. Rolig femkamp, spel och dobbel, men med två fortfarande småsjuka tjejer i hemmet, och varandes rätt slö själv så får det här bli en uppvilningshelg...det oxå...
I morgon skulle vi väl egentligen ha åkt till Älvsjömässan och nördmässan; Sci-Fi-mässan, men vi skippar det också och hoppas på att kunna få iväg två barn till skolan på måndag...

SRF har sen senast jag skrev släppt två band, Raven som jag nog aldrig har hört och Ratt som nyligen var där. Det senare bandet tillhör väl glam-genren och är således så där lagom intressant för mig...verkar vara hyfsat populära bokningar dock.

...o gällande festivaler såg jag att Rockweekend hade skaffat ny hemsideadress, .nu istf .se...men fortfarande bara en startsida. Den utlovar dock festival i år oxå.

Säga vad man vill om hårdrock och nya band mm, men jag måste säga att jag blev mer golvad (kan man bli mer än golvad?) av denna unga syskonduo från Stockholm, som jag såg en länk till på Facebook...sickna röster, grymt. Här med den cover dom först(?) uppmärksammades med.
Rekommenderar dock er som gillar det att söka på "Firts Aid Kit" på Youtube, många bra framträdanden av bandet.


/Bogie

Inga kommentarer: