tisdag, december 22, 2009

Mini-jul...


Som det har snöat de senaste dagarna...visst visste vi att vi flyttat till Lapplands Väsby, men detta är ju larvigt... :)
Mycket vackert är det iaf, och så länge som det inte töar så är jag nöjd. Hellre då de -10 graderna vi har just nu.

Sitter hemma idag, tisdag, dagen, före dagen, före dopparedan...dottern har feber igen, så jag vabbar idag. I morgon är frun ledig så då är jag åter på jobbet. Gissar att detta är ytterliggare ett "skov" på dotterns halvårslånga infektion eller vad det nu var doktorn kallade det...men nu får det fan snart vara slut på den här skiten.
Men man får se det positivt, en "ledig" dag före jul, och en frukost med vörtbröd o julskinka...man kan ha det sämre :)

Så rekapitulerar vi söndagen då...

Då var vi hembjudna till svågerns familj på "mini-jul/lilla julafton, då de åker upp till svägerskans hemtrakter Skellefteå för att fira en vit jul...som om det skulle behövas liksom :)
Det bjöds på glögg o pepparkakor och så småningom även på middag. Tack o lov ingen traditionell julmat, man vill ju inte bli less inna julen börjat (skriver jag o drar mig till minnes den nyss uppätna julskinkemackan :), utan kalkon, the american style. Goda viner till det naturligtvis och sen svågerns hemmagjorda glass till efterrätt, mums!
Innan dess hade faktiskt tomten, som kusinen fortfarande tror på, tappat lite av sin last på tomten (marken alltså, inte den skäggiga liraren igen) utanför.

Konstigt nog bara klappar till barnen...hur det nu kunde komma sig.
Allmännt hysterisk klappöppning och sen lite lek med de nya leksakerna...
Framåt åtta på kvällen var vi hemma igen...mätta, belåtna och med något större julkänsla i kroppen...

I lördags förresten, så satt jag i soffan och slöbläddrade i en av våra två lokaltidningar, "Vi i Väsby", och plötsligt...

...ser man dottern mitt i bild, en rolig överraskning både för mig och för övriga familjen...
Nu har dottern varit med två gånger i tidningar bara i år...var ska detta sluta?

/Bogie, som ska ta tag i hemmet lite...snart...jag ska bara...


Inga kommentarer: