tisdag, december 01, 2009

Kvartett...

...ja så vaknade frun med feber efter en hostig natt, föga förvånande, bara konstigt att hon lyckats stå emot så länge...
Jag och sonen är sannerligen på väg ur, jag svettades visserligen ut feber i natt efter lite febernedsättande, men började iaf inte frysa efter det och börjar nu närma mig mina 36,5 som jag brukar ligga på. Hostan är inte lika jobbig men lär nog hänga kvar ett tag. Det är bara aptiten som saknas nu...och det gör kanske inte så mycket :)
Sonen hostar han oxå, men febern verkar ha flytt sin kos. Även dottern har lägre feber, men hostar riktigt illa ibland, och lyckas knappt äta något, och äter hon väl något så kommer det upp. Det verkar numera vara mer psykiskt än rent fysiskt...

...och ja, annars händer det väl inte mycket alls...igår hade jag o frun vår första tv-kväll med sovande barn på ett bra tag, så vi hann se de två senaste avsnitten av CSI Las Vegas och senaste avsnittet av Robinson...

Såg förresten med fasa att det snöade ute här nyss, och jag som skulle lämnat in bilen igår för hjulskifte, men det sprack ju naturligtvis...nu hoppas jag bara min mekaniker har tid för mig senare i veckan då jag förhoppningsvis är tillbaka i verkligheten...och att det inte bli vinterväglag riktigt ännu...

/Bogie, som konstaterar att 1:a advent kom o gick o att det nu är den första december o barnen ikväll ska få öppna första luckan i SVT:s julkalender.

Inga kommentarer: