söndag, december 27, 2009

Julen 2LAX9

...så har då julen flytt sin kos, och i morgon börjar jag jobba igen, alla tre mellandagar...ser väl inte direkt fram emot det...
Men tillbaka till julafton, och julaftonsmorgon, som började redan vid femtiden, då sonen vaknade o kom in till oss och ville gå upp...vi lyckades få honom att ligga kvar hos oss till 7, men sen var det slut...
Han vittjade sin julstrumpa och hittade en Wii-kontroll och en lapp att resten fanns ute i vardagsrummet. Senare vaknade dottern med en liknande klapp i sin julstrumpa.
Sen blev det Wii mest hela förmiddagen för son och dotter, medan vi föräldrar städade och stökade det sista.
Vid 14:30 kom släkten, dvs mormor och morfar, farmor och farfar, och något senare fruns morbror.

Vi drack lite glögg, åt lite pepparkakor och tittade på Kalle Anka, allt enligt tradition.
...och efter Kalle var det dags att duka fram det sista inför julmiddagen.

Mycket mumsigt fanns det på bordet, och mätt som en plätt blev man...

Här sitter vi allihop..utom jag då...och mumsar på allt det goda...
Sen blev det julklappsutdelning, och jag tror alla var nöjda efter den. Dottern fick ett efterlängtat Nintendo DSi och en riktig gitarr och jag tror att sonens bästa klapp blev en Transformer...annars var det mycket spel i julklapp, tom jag och frun fick varsitt PS3-spel, utöver nyttosaker som morgonrock, knivar, lakan och vattenkokare. Jag fick även en del nyttosaker till iPhonen (en billaddare och en "docka" till stereon), för att nämna något.
Vid 21-tiden åkte siste gästen, om man inte räknar farmor och farfar, som stannade tills idag, söndag.
Juldagen spenderades med en massa spelande, ätande så klart och slappande.
På Annandagen var alla utom farfar o mellandags-shoppade på Stinsen, och det var ändå ganska lugnt...o så åt vi naturligtvis en massa gott, barnen spelade och hela familjen spelade lite kortspel (Skip-Bo) också...
O så var det plötsligt söndag, farmor och farfar åkte hem och vi fortsätter att slappa i hemmet...
...och i morgon ja, då jobbar jag medan fru och barn är hemma lediga...fusk!

/Bloggade Bogie...

Inga kommentarer: