onsdag, december 16, 2009

Var fan är mina struvor...part 2.

Part 1 kom väl för ungefär ett år sedan...
Det har alltså varit julbord i personalmatsalen igen, och frågorna var många innan man ställde sig i kön...
Nu gick jag redan 10:25, då de fd kollegorna och en del pensionärer kom och käkade då...jag hamnade rätt långt fram i kön, men den byggde snabbt på sig när inte matsalen öppnade som den skulle 10:30. Klockan var nog snarare 10:40 när de första släpptes in. Sen var det kö mest hela tiden, bilden nedan från ca 11:30 (gissningsvis värsta tiden).

...så ja, köandet hade inte blivit bättre om man nu inte ser någon kvalité i längd...
Maten hade dock blivit snäppet bättre än förra årets totala bottennapp.
...men jag gillar ju att klaga så...
-Julölen kom ut först vid 11-tiden, innan fanns bara must och den vanliga lättölen på kran.
-Inget äpplemos till revbensspjällen.
-Bara en sorts senap, jag som inte är så förtjust i den sötare varianten hade gärna sett en standard-Slotts oxå...
...och den totala avsaknaden av Struvor, skandal! Men dom försvann ju redan förra året.
I år var iaf den djupfrysta fruktsalladen ersatt av Ris ala Malta (ingen favorit).
Sen lyckades jag missa de få godisbitarna och pepparkakorna som fanns, men det var lika bra det.

/Bogie, rätt mätt o nöjd ändå...

Inga kommentarer: