tisdag, december 29, 2009

Lösen...


Det var ju roligt det där med paint-bilder... :)
Bytte iaf lösenord i ett av systemen på jobbet, och när jag väl bytt det så gick det inte att logga in med det nya lösenordet, ej heller med det gamla. Det hjälpte inte att starta om programmet, eller ens att starta om datorn, så till slut fanns bara alternativet att ringa Help Desk kvar...
Väl där var det naturligtvis ett mindre känt system, och man har inte samma lösen till det som till stordatorn (tyvärr), så det tog lite tid...
När hjälpen väl hittat hjälp, så visade det sig att det inte var dom som hade hand om just det systemet, men dom tog hand om kontakten med de andra hjälparna.
Men jag behövde verifiera att jag var jag, någon digipass hade jag dock inte med mig, så då fick jag rådet att kopiera min legitimation och faxa ner den tillsammans med diverse andra uppgifter som mitt anställningsnummer och telefonnummer...strax efter faxet ringde det, faxen var för mörk, kunde jag ljusa upp den? Gjorde ett försök med det, och sen ringde det igen, lösenordet var bytt, så det var bara för mig att gå in o ändra igen...o nu funkar det, jag kommer in i systemet med mitt nya lösenord...
Jag menar vad är det för fel med...
-Paltbröd?
-Med fläsk!
-Passera!
/Bogie

Inga kommentarer: