måndag, december 28, 2009

Öken...

...ja, så har man snart jobbat färdigt den första mellandagen av tre, och det har varit mer än någonsin. I ett av arbetsmomenten, där det brukar komma in ca 60 poster så här års, gav mig 406 nya poster idag, och utöver det var kollegan som pysslar med samma saker som jag ledig...men i morgon ska han jobba...puh.

...och som om det inte var nog med skit så läser jag att vår hovleverantör av kvalitativ underhållning, Schibstedts förlag har beslutat att avveckla delar av sin svenska förlagsverksamhet. Serietidningsavdelningen trappas ned för att helt avslutas i och med utgången av 2009.

Så bye, bye, Nemi, Larson och ffa Pondus...
Förhoppningsvis finns det väl något förlag som tar över utgivningen av de ffa norska serietitlarna, men tills dess, vila i frid.

Den enda positiva "nyheten" är itunes "12 days of Christmas-applikation"...

...där det bjuds på tolv gratis nedladdningar under lika många dagar...
Första nedladdningen var en Foo Fighters-låt, Wheels, den andra en låt med David Guetta, och de låtarna kanske inte är så speciella, men idag, den tredje nedladdningen, så bjöds det på spelet Trivial Pursuit, och det tackar vi för...
Ser fram emot ytterliggare sköna nedladdningar.

Fru och barn är just i detta nu och tittar på "Alvin och Gänget 2" på Kista bio, så där ska jag plocka upp dom om ca 45 minuter.
/Bogie, som räknar ner, endast 2 arbetsdagar kvar, sen är jag ledig till den 11/1.

Inga kommentarer: