onsdag, december 02, 2009

Kallt...


Tror det var närmare 10 minus när vi vaknade i morse, en snygg frost
täckte naturen och en stigande sol gjorde inte saken sämre...
Fick dock lite ångest då jag som sagt inte fått på vinterdäcken
än, och vi redan igår konstaterade att det behövde handlas.
Sonen och jag "chansade" dock senare under dagen med sommarsvålarna
på. Nu var det ju inte mycket till chansning, då det knappast kan ha
kallats vinterväglag ändå...tycker jag.
Vi lämnade tillbaka dvd-filmer, köpte lite "sjuk-presenter" och sen
handlade vi på ICA. Utöver att vi behövde handla så var det lite av
ett test för oss två om vi är redo för verkligheten i morgon torsdag...o så verkar det vara. Vi hostar visserligen rätt bra bägge två, men det tror jag kommer att hänga med ett bra tag. Så i morgon gör vi ett försök...
Tjejerna blir hemma. Frun hostar värre än värst och börjar få
rätt schyssta febertoppar och dottern blir väl bättre, men har ännu
kvar en viss temp samt en usel aptit. Idag har hon iaf fått i sig och
fått behålla en liten skål kräm med mjölk, en halv korv o lite
makaroner samt någon enstaka vindruva, det är dock långt ifrån hennes vanliga aptit.
Vad det gäller tjejernas tillstånd, så kan man kanske hoppas att dom är redo på måndag...detta gör verkligen under för våra lönekuvert...o innan jul o allt...

Såg att Sweden Rock släppte ytterliggare en akt idag, Aldo Nova.
Aldo Nova säger mig egentligen inte mycket alls. Visst känner jag väl igen namnet, men det är aldrig någon jag lyssnat på. Lyssnade på nåt youtubeklipp, och det var väl ok, men nog inte riktigt min påse. Tror/vet att det tilltalar en hel del besökare, så det är nog en ok bokning, och kanske tom något jag själv skulle gå o se om jag åkte dit och det inte krockade med något intressantare...om jag nu får ha en åsikt i frågan...

...o gällande festivaler såg jag att Hultsfreds kommun gått in med mer pengar för att garantera festivalens fortlevnad. Kul tycker jag som ändå bara besökt Hultsfred på Sonisphere-festivalen i somras. Gillade området dock, även om organisationen konstigt nog var riktigt usel. Och sen är det ju onekligen den mest klassiska festivalen i Sverige, vore synd om den gick i graven.

Bilden ovan togs i morse med mobilen, och sen har jag försökt att redigera den i den nya photoshop-appen i iphonen...ser inte riktigt hur resultatet blev, så det blir kul att trycka på publicera...

/Bogie, som strax ska stoppa sonen i säng.

Inga kommentarer: